Trening stanowi przede wszystkim kontynuację podstawowego szkolenia z zakresu umiejętności przywódczych w działach technicznych. Celem warsztatu jest rozwinięcie u osób szkolonych praktycznych umiejętności z zakresu radzenia sobie z trudnymi pracownikami oraz zdobywania i utrwalania autorytetu szefa. Dodatkowym celem jest poszerzenie kompetencji z zakresu zarządzania czasem, globalnego motywowania pracowników oraz przeciwdziałania ich wypaleniu zawodowemu i rotacji.
Końcowym celem opisanych zadań jest nabycie przez szkolonego praktycznych umiejętności dostosowywania strategii motywacyjnych do profilu osobowości pracownika oraz takiego kierowania pracownikami, by utrzymywali maksymalną wydajność.
Szkolenie skierowane jest do team leaderów, brygadzistów, mistrzów oraz managerów niższego i średniego szczebla w działach technicznych i na produkcji, szczególnie tych, którzy w ramach obowiązków pracy muszą radzić sobie z trudnymi i zdemotywowanymi pracownikami.
Warsztat daje możliwość intensywnego treningu praktycznych umiejętności menedżerskich oraz doskonalenia technik wpływania na postawę i pracę podwładnych. Służą temu m.in. ćwiczenia praktyczne: gry studia przypadku, symulacje rozmów z pracownikami, burze mózgów i rozmowy motywujące z indywidualnymi członkami zespołu. Zachowania, zaprezentowane przez uczestników w ramach ćwiczeń, są następnie oceniane w trakcie dyskusji. Dzięki temu dowiadują się oni, jaki aktualnie prezentują poziom kompetencji przywódczych, oraz co powinni zrobić w przyszłości, by ten poziom podnieść.
Zajęcia podzielone są na bloki. W ramach każdego bloku uczestnicy zaliczają krótkie wprowadzenie teoretyczne, po czym trenują użycie wybranych technik oraz praktyczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić w trakcie zarządzania pracą zespołu i rozmów motywujących z pracownikami.